RSS

Berpantang Tanpa Jamu???


Kini para ibu sudah menyedari dan menitikberatkan kesihatan diri serta anak selepas bersalin. Jamu sinonim dengan wanita selepas bersalin. Namun kini mereka takut untuk mengambil jamu kerana ianya dianggap ‘panas’ dan mempengaruhi kesihatan ibu serta penyusuan anak. Tujuan utama berpantang ialah menyembuh luka dalaman dan luaran serta membaiki tubuh disamping membanyakkan susu badan. Sejak Shaklee dikenali ramai, ramai telah memilih SET BERSALIN SHAKLEE sebagai ganti penggunaan jamu semasa berpantang. Set ini mengandungi ESP, Zinc Complex, Ostematrix, Alfalfa Complex, B Complex, Vitalea, Chewable Vita-C Plus.


1)      ESP

ESP


-          Tujuan utama ESP ialah memberi tenaga berpanjangan dan kekal bertenaga. Selain itu, ia merangsang pengeluaran susu badan yang banyak selepas 3 ke 4 hari selepas bersalin. Ini kerana, pada hari 1 ke 3, fasa pengeluaran Colostrum telah berlaku dimana pengeluaran susu yang pekat dan penuh dengan nutrisi. Ianya tak banyak namun mengenyangkan bayi. Warnanya kuning pekat.


2)      Zinc Complex

Zinc Complex


-          Zinc diambil untuk merawat dan menyembuhkan luka koyak semulajadi atau czer. Berikut merupakan testimoni dari kawan saya, Khadeejah Hasmad:

Testimoni Zinc Complex



3)      Ostematrix

Ostematrix


-          Ia sangat sesuai untuk lenguh-lenguh badan dan sakit pinggang. Ianya baik untuk tulang, gigi dan membantu pembentukan sel darah serta mengelakkan sembelit.


4)      Alfalfa Complex

Alfalfa Complex


-          Sangat popular di kalangan ibu kerana ianya merupakan milk booster (hasilkan susu yang banyak). Gabungan alfalfa dan ostematrix dapat mengelakkan sembelit.


5)      B Complex

B Complex


-          B Complex sangat disarankan untuk kesihatan saraf serta cegah stress. Biasa dalam pantang akan berlaku sedikit tekanan. B Complex membantu mengurangkan tekanan tersebut.


6)      Vitalea

Vitalea


-          Vitalea ni merupakan multivitamin yang lengkap dengan nutrien yang diperlukan oleh tubuh. Selain itu, ia nak topup kehilangan darah semasa bersalin.


7)      Chewable Vita-C Plus

Chewable Vita-C Plus


-          Vitamin C membantu penyerapan zat besi bagi mengelakkan anemia. Di samping itu, ia bagus untuk mencantikkan kulit agar berseri-seri walaupun dalam pantang.


Saya nak kongsi testimoni dari kawan saya yang telah menggunakan set lengkap pantang Shaklee. Katanya, nifasnya habis dalam masa 2 minggu je!

Testimoni SET PANTANG SHAKLEE

Jadi apa tunggu lagi?? Dapatkan segera dan rasai kenikmatan bersama set pantang Shaklee..memang khasiat berbaloi-baloi..tak perlu jamu, tak perlu mengurut malah dapat 1001 bonus ; )

Submit order sekarang :)


0 comments:

Post a Comment