RSS

Cara Check Nombor Akaun CIMB Terbaru


Salam sejahtera semua..baru-baru ini CIMB telah kemaskini sistem pangkalan datanya..ramai yang di luar sana masih tidak mengetahui nombor akaun terbaru mereka. No akaun akan berubah dari 12-14 digit kepada 10 digit sahaja. Perubahan ini efektif bermula 3 Februari 2014..


Jadi, di sini saya lampirkan tutorial cimbclicks macam mana nak tahu no akaun CIMB terbaru anda..jadi lepas ni senang nak berurusan online khususnya..


Anda hanya perlu login cimbclicks macam biasa..Pastu pergi ke menu "My Account", Cari butang " Account Number Lookup" (seperti gambar di bawah)


Tutorial Check No Akaun CIMB-1


Lepas tu, anda diminta untuk memasukkan samada no akaun lama atau no akaun terbaru (seperti gambar di bawah)..Oleh kerana anda nak tahu no akaun terbaru, jadi masukkan no akaun lama dan tekan butang "Search"..No akaun terbaru akan dipaparkan..

Tutorial Check No Akaun CIMB-2


Dah siap! Catat no akaun tersebut dan simpan untuk rujukan pada masa akan datang..


Jika anda menghadapi sebarang kemusykilan, anda boleh rujuk FAQ CIMB BANK-UPDATE SYSTEM atau hubungi pihak customer care hotline (1 300 880 900 - dalam Malaysia), (+603 2295 6100 - luar negara), email: callcentre@cimb.com


Selamat mencuba! :)

20 comments:

Lavendarr said...

lau xde acc cmner pula???

Unknown said...

Lupa no akaun cimb

Unknown said...

Lupa no akaun cimb saya

Unknown said...

Lupa no akaun cimb saya

lenkuascina said...

Lupa no akaun cimb saya

Unknown said...

Saya baru tukar kad cimb dan kemaskini kad cimb bank saya tp kenapa no kad bank saya tak terbaca...

Unknown said...

Lupe no acc

A'isyah said...

Cara ni dah tak valid sebab CIMB Click dah guna interface baru

Unknown said...

Ac cimb dah mati,klu nk hidup kan kne ade no ac kew?atau mcm mne ye

Unknown said...

Nak tahu nbor akaun cimb bank

Salvyiana Lawrence said...

Lupa no akaun bank saya (cimb bank)

Unknown said...

Lupa no akaun CIMB saya

Unknown said...

Lupa no account saya

Unknown said...

Lupa no akaun cimbank

Unknown said...

Lupa nom acc... Nk check nom acc cam mna... Plsssss

Unknown said...

80-0996384-7

Unknown said...

Saya ingin mengetahui nombor akaun CIMB saya

Unknown said...

Lupa nombor acc

Unknown said...

Lupa nmbr acc saya

Unknown said...

Lupa nmbor acc Cimb bank

Post a Comment