RSS

Tips Tambah Berat Badan


Korang mesti down kan bila orang cakap “eii kurusnya awak..macam lidi je..kalau angin datang ni confirm melayang..huhu..” nampak macam gurauan tapi dalam hati tuhan saja yang tahu kan?? Secara automatik keyakinan diri berkurang..nak berhadapan dengan orang pun rasa segan..orang pun kadang-kadang fikir anda ni macam ada penyakit..padahal tak pun! Pernah tak anda rasa padahal dah makan banyak tapi still berat tak naik-naik..stressnya! itu tandanya metabolisme badan anda tinggi..


Apa itu metabolisme??

Ia merupakan jumlah kalori yang dibakar oleh badan untuk menghasilkan tenaga bagi mengekalkan fungsi dan aktiviti di dalam badan. Kadar metabolisme yang tinggi akan membuatkan makanan yang anda makan cepat dicerna maka lebih banyak makanan yang diperlukan untuk maintain tenaga.


Jadi, untuk mengatasi masalah terlalu kurus ni, anda kena makan makanan yang berkalori tinggi..Kenapa?? Makanan berkalori tinggi melambatkan proses penguraian makanan. Tapi ingat, jangan pilih berkalori tinggi semata-mata malah kena pilih makanan yang mengandungi nutrisi yang tinggi (vitamin, mineral, nutrien)..Contoh makanan berkalori tinggi ialah biji-bijian seperti beras merah, beras hitam dan gandum, jagung, pasta, buah-buahan kering, minyak zaitun, alpukat/avokad, kelapa, kekacang, umbi-umbian dan pisang.


Tips-tips yang lain ialah:

1-      Makan dengan kerap
Makan dengan kuantiti yang sedikit tetapi kerap. Anda disarankan makan 4-6 kali sehari..pilih makanan yang kaya dengan protein, kanji, sayur-sayuran dan lemak..

2-      Bersenam
Jangan ingat orang gemuk je kena bersenam sebab nak turunkan berat badan..orang yang kurus pun perlu bersenam. Senaman ini berfungsi untuk mencegah penyakit kronik. Kalau badan dah ideal nanti, kalau tak bersenam, bermacam-macam penyakit boleh datang..


Tips-tips kat atas perlu dipatuhi seiring dengan pengambilan SET WEIGHT GAIN Shaklee.. Set ini sangat membantu anda bagi menambahkan berat badan secara sihat dan semulajadi..kalau yang perasan dah macam-macam produk guna tapi masih tak gemuk-gemuk, anda patut cuba set ini..confirm lepas ni berat badan cun melecun! : ) ramai yang sukakan anda.hehe..kalau anda perempuan, yang laki lak asyik duk tenung je..huhu..kalau anda laki, yang perempuan lak tergedik-gedik depan anda..cewah!



Kenapa SET WEIGHT GAIN menjadi kegilaan ramai???



Set ini mengandungi MealShake, B Complex dan Vitalea..Kombinasi yang hebat! Ketiga-tiga vitamin ini mempunyai khasiat yang tersendiri..jom kita selongkar satu-satu kenapa ketiga-tiganya membantu anda yang sangat kurus..


Mealshakes

Seperti yang anda sedia maklum, Mealshake untuk tambah selera budak-budak je..tapi jangan hairan, ia juga sangat sesuai untuk tambah berat dewasa..Mealshakes kaya dengan 24 jenis vitamin, mineral dan zat. Ia membantu membekalkan nutrisi kepada sel badan. Ia seumpama makanan ‘segera’  yang menyihatkan! Perisa French Vanilla.patutla kanak-kanak suka..yummy!

B Complex
B Complex pula mengandungi 8 jenis komponen penting vitamin B termasuk asid folik. Ia membantu penyerapan nutrien penting ke seluruh badan..Ia menukarkan makanan kepada tenaga. Jadi anda akan rasa lebih bertenaga.

Vitalea
Vitalea merupakan multivitamin.kenapa multivitamin??sebab ia mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak dari sayur-sayuran dan buah-buahan, 12 vitamin dan 7 mineral penting. Vitalea sangat mudah larut dalam badan. Ia mudah berintegrasi dengan protein untuk penyerapan yang pantas oleh usus kecil anda.

Haa berminat nak gemukkan badan anda yang terlalu kurus tu???hubungi saya sekarang! Saya akan consult anda..FREE je.Anda pasti tak menyesal sebab ramai dah cuba dan beri kesan yang positif! Kami hanya berkongsi khasiat vitamin Shaklee yang superb ni untuk anda semua..: )




0 comments:

Post a Comment