RSS

Shaklee - Set Kurus

Anda GEMUK?? Berat badan BERLEBIHAN??? Malu nak jumpa orang??? Keyakinan diri berkurang??? Baju lama dah tak muat??? Stress bentuk badan dah berubah???Inila situasi yang sering dialami oleh seseorang yang mempunyai masalah berat badan berlebihan...


Kenali PUNCA utama GEMUK:


1) Tenaga yang tidak seimbang dalam badanSeimbang ini bermakna nilai kalori dan tenaga yang anda perolehi mestilah berada pada kadar yang sama dengan jumlah tenaga yang dikeluarkan oleh tubuh. Jadi, untuk memastikan bahawa berat anda berada pada BMI atau berat normal yang ideal, maka perlulah dipastikan bahawa nilai tenaga yang ada di dalam tubuh anda berada pada kadar yang normal dan seimbang


2. Gaya Hidup yang kurang aktif. Ramai di kalangan kita yang sering mengamalkan gaya hidup yang tidak sihat. Dalam erti kata lain, gaya hidup yang tak aktif. Menurut kajian, dengan menonton televisyen atau berada di hadapan komputer selama dua jam sehari secara berterusan, boleh dikaitkan dengan risiko penambahan berat badan!


3. Genetik dan faktor keluargaYang ini semua tak boleh nak elak. Ya, kebarangkalian untuk anda menjadi gemuk adalah jauh lebih tinggi jika kedua ibu bapa anda turut gemuk. Hasil kajian mendapati genetik juga mempengaruhi kadar pembetukan lemak di dalam tubuh anda. 


4. Faktor kesihatanBeberapa jenis penyakit juga dikaitkan dengan faktor kegemukan. Antaranya ialah hypothyroidism (kekurangan hormon tiroid di dalam tubuh), cushing syndrome dan polycstic ovarian syndrome. Kekurangan hormon tiroid di dalam tubuh akan merendahkan kadar metabolisme di dalam badan. Ini akan mengurangkan lagi nilai-nilai tenaga yang akan dikeluarkan, dan secara langsung akan meningkatkan berat badan anda.


5. Ubat-ubatanUbat yang anda gunakan juga boleh mempengaruhi akan berat badan seperti antidepresi, corticosteroid dan sebagainya. Sesetengah ubat yang diambil boleh merendahkan kadar pembakaran kalori didalam tubuh kita.


6. Faktor emosiEmosi juga memainkan peranan. Bila emosi kita terganggu, biasanya keseluruhan hidup kita juga akan terganggu, betul tak? Bila kita rasa tertekan, marah, stress, boring dan sebagainya, ini secara langsung akan mempengaruhi kadar pemakanan kita. Ramai orang yang sedang berada di dalam keadaan ini akan mengambil lebih makanan untuk cuba meredakan tekanan hidup, untuk menghilangkan stres mereka ketika itu.


7. UmurBila anda semakin berusia, anda akan mula kehilangan nilai dan kuantiti otot-otot anda, lebih-lebih lagi bagi mereka yang kurang aktif. Kekurangan otot-otot secara tidak langsung akan merendahkan kadar pembakaran kalori di dalam tubuh dan seterusnya meningkatkan lagi risiko penambahan berat badan. Justeru, jika anda gagal untuk menurunkan nilai kalori yang ada di dalam tubuh anda, anda adalah lebih berisiko untuk mendapat kegemukan.


8. HamilHamil atau mengandung juga mempengaruhi kadar kegemukan anda. Ketika wanita hamil, mereka memerlukan lebih tenaga dan kalori untuk turut sama diperolehi anak mereka di dalam kandungan. Ramai wanita-wanita yang mengadu bahawa mereka sukar untuk mengembalikan berat badan mereka yang ideal selepas melahirkan anak.


9. Kurang tidurKekurangan waktu tidur yang secukupnya pun akan memberikan masalah. Banyak tidur masalah, kurang tidur pun ada masalah. Apabila anda kurang tidur, anda turut mengalami risiko pertambahan berat badan. Hormon yang dikeluarkan oleh tubuh semasa anda tidur akan mengawal kadar selera makan anda, juga akan mengawal kadar penggunaan tenaga yang ada di dalam tubuh anda. Contohnya, hormon insulin akan mengawal kandungan gula di dalam tubuh anda ketika anda tidur. Justeru, apabila anda kurang mendapat tidur, jangan terkejut jika nilai kandungan tenaga dan gula yang ada di dalam tubuh anda berada hampir sama dengan penghidap penyakit diabetes.



Anda masih tercari-cari penyelesaian kepada masalah kegemukan anda?? Jom saya bantu anda untuk mendapatkan badan selim melim gitu ;) 
Memperkenalkan SET KURUS Shaklee! Set yang berkesan dan efektif untuk menurunkan berat badan tanpa perlu berdiet malah memelihara kesihatan berpanjangan...Terdapat 3 jenis set yang direkemenkan bersesuian dengan bajet anda..


1) SET PREMIUM (Lecithin, Alfalfa, ESP dan OmegaGuard)
Set Kurus - Set Premium
2) SET POWER ( Lecithin, Alfalfa dan ESP)
Set Kurus - Set Power
3) SET BASIC (Lecithin dan Alfalfa)
Set Kurus - Set Basic

Mari kita lihat bagaimana Lecithin, Alfalfa, ESP dan OmegaGuard berfungsi ye..Set ini menggununakan konsep 3B iaitu Bakar, Buang dan Bina!!!

Lecithin dan OmegaGuard bertindak sebagai pembakar lemak..Kemudian, Alfalfa meneruskan aktiviti pemusnahan dengan membuang lemak-lemak serta toksik di dalam badan..Seterusnya, ESP membina dan melancarkan pergerakan otot-otot kita.. 
Cara Set Kurus Berfungsi
Berminat nak cuba???
Hubungi saya sekarang!!!

sms/whatsapp: 0199718617
email: faiqacollections@gmail.com

0 comments:

Post a Comment