RSS

Darah Tinggi dan Vivix


Tahukah anda???


Kajian menunjukkan 90%  penghidap darah tinggi tidak menunjukkan sebarang tanda atau simptom atau gejala manakala 10% lagi menunjukkan simptom tekanan darah tinggi..Ini menunjukkan bahawa penyakit darah tinggi merupakan silent killer..Tak siapa dapat menduga..Boleh membunuh secara senyap..seram kan?? Kalau kita tak kawal pemakanan, gaya hidup dan pengambilan supplement maka kebarangkalian untuk menghidap penyakit ini adalah tinggi..


Darah tinggi berpunca apabila jantung mengepam darah dan darah tersebut menolak dinding arteri dengan kuat..Jika tekanan darah tersebut sangat kuat pada jangka masa yang panjang akan menyebabkan kerosakan pada tubuh..


Kenali punca-punca darah tinggi

1)      Tekanan/Stress


Jantung akan megepam darah dengan banyak apabila kita stress..Darah akan bergerak dengan laju dan bertekanan tinggi serta menghentam dinding arteri dengan kuat..Maka, terjadilah tekanan darah tinggi



2)      Kolestrol


Jika anda selalu makan makanan berkolestrol tinggi, risiko untuk mendapat darah tinggi adalah tinggi..Apabila terlalu banyak kolestrol dalam salur darah, proses penghantaran darah ke seluruh badan akan terganggu..Maka, salur darah akan mengecil kerana tersumbat dengan kolestrol..Akan tetapi, jumlah darah yang melalui salur darah adalah sama dan menyebabkan tekanan pada dinding arteri sekaligus menyebabkan tekanan darah tinggi..



Alternatif merawat darah tinggi


Entry-entry sebelum ini merungkai betapa efektif dan berkesan keupayaan Vivix dalam meyelesaikan pelbagai jenis penyakit termasuklah penyakit darah tinggi..


Bagaimana vivix membantu???

Vivix


Vivix merupakan antioksida semulajadi..kandungan elderberry didalamnya menghalang oksidasi kolestrol LDL (kolestrol jahat)..Ia juga membantu merendahkan keradangan yang berlaku pada salur darah yang menyebabkan darah tinggi..



Testimoni Vivix


Vivix mampu menurunkan bacaan darah tinggi ke bacaan normal..dengan izin Allah : )



Testimoni Vivix - darah tinggi



sms/whatsapp: 0199718617
email: faiqacollections@gmail.com
ID Shaklee: 1092017 (Nur Ezatie)

0 comments:

Post a Comment