RSS

Cyst ialah Ketumbuhan

Cyst ialah sejenis ketumbuhan atau secara terperinci, cyst adalah kantung/poket/bola/kelompong yang mengandungi cecair. Ia boleh berada di mana-mana bahagian tubuh. Tapi paling biasa berlaku pada ovari wanita. Ia dikenali ovarian cyst.


Kantung ini pada asalnya normal bagi wanita kerana ia mengandungi telur/ovum. Namun, ia dipanggil cyst apabila kantung tersebut tidak menetas dan tidak mengeluarkan telur untuk disenyawakan apabila mencapai kematangan.

Ovarian Cyst Vs Normal Uterus
Ovarian Cyst


Simptom cyst
-          Rasa sakit pada bahagian abdomen
-          Bermasalah ketika membuang air kecil
-          Sakit ketika melakukan hubungan intim
-          Berat badan bertambah
-          Sakit ketika datang haid dan pendarahan luar biasa
-          Muntah-muntah


Cyst berpunca dari ketidakseimbangan hormon iaitu hormon estrogen(hormon yang bertindak untuk membesarkan telur ovum) melebihi hormon progesteron(hormon yang bertindak untuk mematangkan telur ovum dan penting untuk penempelan bayi dalam rahim). Hormon estrogen yang banyak berpunca dari kehadiran hormon yang menyerupai estrogen iaitu xenoestrogen.



Hormon yang tidak seimbang ini berpunca dari kegunaan plastik seharian yang membebaskan toksin serta pengawet di dalam kosmetik dan makanan.


Cara merawat cyst


Kombinasi GLA Complex dan Vitamin ACE ialah vitamin terbaik untuk merawat cyst.

GLA Complex + Vitamin ACE


GLA Complex-          Menyeimbangkan dan membetulkan hormon estrogen dan progesteron


Vitamin ACEVitamin ACE terdiri dari gabungan Carotomax(Vitamin A), Vita-C(Vitamin C) dan Vita-E Complex(Vitamin E). Kombinasi ketiga-tiga vitamin ini berfungsi untuk membunuh hormon xenostrogen yang menyebabkan cyst membesar.


Wujud kes dimana pesakit telah makan GLA Complex dan cyst dah kecut. Akan tetapi ia membesar semula..Kenapa ia terjadi??? Ini kerana hormon xenoestrogen tidak dimusnahkan sepenuhnya. Masa nilah pentingnya kegunaan Vitamin ACE.

Testimoni GLA Complex menunjukkan keberkesanan GLA Complex bagi merawat cyst..Seakan tak percaya tapi hakikatnya sangat BERKESAN!!!

Testimoni GLA Complex


Rawat cyst anda..Bertindaklah sekarang sebelum cyst membesar dan membahayakan tubuh anda..Jom order sekarang!!


sms/whatsapp: 0199718617
email: faiqacollections@gmail.com

0 comments:

Post a Comment