RSS

Vitamin Untuk Rambut Gugur


Rambut gugur lazim terjadi kepada lelaki dan wanita..Banyak faktor2 yang mempengaruhi masalah keguguran rambut antaranya ialah faktor dalaman serta faktor luaran seperti:

-          Tekanan

-          Gayahidup yang tidak sihat

-          Ketidakseimbangan hormon

-          Pengambilan ubat-ubatan yang tidak terkawal

-          Faktor genetik

-          Mewarnakan rambut

-          Penggunaan shampoo yang tidak sesuai


Faktor2 seperti di atas akan menyebabkan folikel rambut terjejas dan memendekkan fasa aktif rambut..Sebenarnya hal ini terjadi kerana rambut kita kekurangan vitamin zinc, protein dan zat besi..

Tapi anda jangan risau..keperluan vitamin tersebut terdapat dalam vitamin Shaklee iaitu Vitalea, ESP dan Zinc Complex..Ianya semulajadi dan selamat digunakan..


Vitalea

Vitalea

Vitalea merupakan formula zat besi yang amat penting bagi menguatkan folikel rambut daripada gugur..Jika anda cepat letih, tak fokus juga merupakan petunjuk bahawa anda kekurangan zat besi..


ESP (Energizing Soy Protein)

ESP

Seperti yang anda sedia maklum, ESP kaya dengan protein soya..Sebenarnya folikel rambut kita terjadi daripada fiber protein..Jika kekurangan protein, rambut pun akan cepat gugur kan?? Fakta menunjukkan 90% rambut kita akan mengalami fasa memanjang..Fasa ini berterusan dalam masa 2-3 tahun..Fasa rehat akan menyusul dan pada waktu inilah rambut gugur akan diganti dengan yang baru..


Zinc Complex

Zinc Complex

Zinc dirumus dengan zink glukonat yang mempunyai bio yang tinggi di dalam bes alfalfa dan barli panggang..Zinc diperlukan untuk menyerap nutrisi dalam tubuh.Struktur rambut akan menjadi lemah jika kekurangan zinc kerana nutrisi yang diperlukan oleh folikel rambut tidak dapat diserap sepenuhnya.. 


Selain itu, shaklee juga menyediakan set khusus penjagaan rambut iaitu Shampoo Shaklee Prosante & Scalp Serum agar rambut anda tampil sihat dan menawan!

Shaklee Prosante & Scalp Serum


Hubungi saya sekarang untuk mendapatkan konsultansi secara PERCUMA!!
sms/whatsapp: 0199718617
email: faiqacollections@gmail.com
ID Shaklee: 1092017 (Nur Ezatie)

0 comments:

Post a Comment