RSS

Kenali Jenis-Jenis Diabetes Serta Cara Merawatnya

Diabetes juga dikenali sebagai penyakit kencing manis..3 jenis diabetes yang sering menyerang  golongan warga emas malah ada juga yang menyerang orang muda iaitu Diabetes Type 1, Diabetes Type 2 dan Gestational Diabetes Mellitus (GDM)..


1)      Diabetes Type 1-          Pankreas tidak dapat menghasilkan insulin kerana tubuh kita memusnahkan sel beta yang menghasilkan insulin..Maka, gula tidak dapat ditukar kepada tenaga..pesakit jenis ini biasanya dirawat dengan cara suntikan insulin.


2)      Diabetes Type 2-      Diabetes jenis ini juga dikenali Non Insulin Dependent Diabetes Mellitus(NIDDM). Maksudnya, diabetes ini terjadi kerana pankreas tidak menghasilkan insulin yang mencukupi dan pengiriman gula ke sel tubuh terganggu. Ia juga boleh terjadi apabila sel lemak dan otot menjadi tempat penyimpanan insulin.


3)      GDM ialah sejenis diabetes yang dialami oleh ibu ketika mengandung sahaja..Akan tetapi, GDM akan hilang setelah ibu melahirkan anak..Risikonya akan lebih cenderung kepada bayi yang dilahirkan..Semasa dalam kandungan, bayi tersebut menerima kandungan gula yang tinggi namun setelah dilahirkan, bayi tersebut akan mengalami masalah hyperglycemia iaitu kandungan gula dalam badan bayi rendah kerana tidak bergantung lagi kepada nutrisi ibu..



Gula memerlukan kunci untuk masuk ke dalam sel untuk ditukarkan menjadi tenaga. Tanpa insulin atau bila insulin tidak berfungsi, kita akan cepat letih sebab gula dari makanan tak dapat ditukar jadi tenaga.


Cara merawat Diabetes:

Pesakit kencing manis tak payah risau lagi kerana Shaklee mencipta set khusus bagi membendung masalah ini iaitu kombinasi ESP, Alfalfa Complex, GLA Complex dan Vivix..Ianya terbukti secara klinikal malah banyak testimoni yang berjaya..


ESP

Seperti yang anda sedia maklum, ESP merupakan vitamin yang rendah glisemik. Ianya membantu mengawal paras gula dalam darah serta membebaskan tenaga secara perlahan. Protein soya dalam ESP membantu pembentukan organ dan anggota badan bayi jika diambil oleh ibu yang mengandung.


Alfalfa Complex

Membantu membakar lemak tepu serta menyahtoksik bahan yang tidak diperlukan dalam badan.


GLA Complex

GLA(gamma linolecic acid) atau asid linolenik gama sangat efektif untuk menormalkan serta mengawal sistem saraf pesakit kencing manis.VivixVivix membantu sel tubuh untuk menerima insulin. Jadi, kandungan gula dalam darah akan kembali normal. 


Testimoni diabetes:


Testimoni set diabetes


Hubungi saya sekarang untuk mendapatkan konsultansi secara percuma!!
sms/whatsapp: 0199718617
email: faiqacollections@gmail.com
FB Page: Vitamin Shaklee 4 All
ID Shaklee: 1092017 (Nur Ezatie)

0 comments:

Post a Comment